Daugiau negu prieš amžių prabangios „Fauchon“ parduotuvėlės tapo tikra gurmanų Meka, būtent tada, kai 1886 m. Auguste’as Felixas Fauchonas subtiliems prancūzams atvėrė naujųjų skonių begalybę.
Delikatesų imperijos gimimas
Auguste’as Fauchonas, kilęs iš Normandijos, į Paryžių atvyko 1880 m. Sostinėje Auguste’as dirbo Felixo Potino, žinomo Paryžiaus bakalėjos krautuvėlių grandinės steigėjo, padėjėju. Mažyčių jo parduotuvėlių paryžiečiai galėjo rasti kiekviename Paryžiaus kvartale.
Apie 1885 m. Auguste’as Fauchonas, gerai susipažinęs su aukščiausios kokybės maisto produktais, nusprendė kurti savo verslą. Jis pradėjo nuo nedidukės prancūziško maisto krautuvėlės Madeleine aikštėje, o po metų ten pat atidarė savo pirmąją firminę parduotuvę – FAUCHON, kur buvo galima įsigyti įvairiausių delikatesų, gastronomijos naujovių.
Tokios prekės turėjo didžiulį pasisekimą, galima sakyti, jog Auguste’as Fauchonas atsirado tinkamoje vietoje tinkamu laiku. Tuo metu Europoje pradėjo rastis gastronominės parduotuvės: „Food House“ – Londone, „Dallmayer“ – Miunchene, „Pech“ – Milane. Aišku, tai suteikė drąsos ir Auguste’ui Fauchonui Prancūzijos sostinėje atidaryti kažką panašaus į Europos didmiesčių parduotuves ir kartu būdingo prancūzams.
„Skanios“ idėjos
Auguste’as, dabar jau patyręs bakalėjos prekiautojas, tiksliai žinojo, kur užsakyti aukščiausios kokybės produktų. Pipirai, muskatai, arbata, kava išpopuliarėjo akimirksniu.
Po pirmosios parduotuvės atidarymo praėjo ketveri metai ir Auguste’as atidarė vyno rūsį „Grande Caves de Rèserve“, kuriame buvo saugoma virš 800 tūkst. vyno butelių. Vėliau, buvusiame pašto pastate įkūrė konditerijos parduotuvę, kur gimė smaližių legendos: „Directoire“ (romo ir juodųjų slyvų tortas), „Saint-Honorè“ (karamelinis konjako ir kavos desertas).
1898 m. duris atvėrė naujoji „Fauchon“ arbatos svetainė „Grand Salon de Thè“. Tai buvo nepakartojamas įvykis ir prancūzų arbatos gėrimo tradicijos atsiradimas – penktos valandos arbata, kuri sukrėtė net anglus (Didžiosios Britanijos gyventojai garsėja kaip arbatos mėgėjai).
Iki pirmojo pasaulinio karo „Fauchon“ buvo prabangos ženklas. Geriausių Paryžiaus viešbučių, kuriuose viešėjo viso pasaulio grietinėlė, tokių kaip „Ritz“, durininkai mintinai mokėjo Auguste’o Fauchono telefono numerį.
1923 m. A.Fauchonas išplėtė savo verslą atidarydamas Madeleine aikštėje naują kepyklą, konditerijos ir kitų gurmaniškų produktų, gaminamų iš tešlos, parduotuvę. Jo virtuvių virėjai sukūrė „Megève“ desertą, pavadintą Prancūzijos slidinėjimo kurorto vardu, kurio galima paragauti net ir šiomis dienoms.
Senos ir naujos tradicijos
Prekių ženklas „Fauchon“ mirgėjo baltomis raidėmis ant juodų firminių popierinių maišų visame Paryžiuje. Tuo metu „Fauchon“ buvo pirmoji bendrovė, kurios prekių ženklas tapo pavyzdiniu gurmaniško maisto pramonės pavadinimu
1938 m. po Auguste’o mirties šeimos verslas perėjo jo sūnui ir jo žmonos sūnui. Jie pardavė pačią žymiausią parduotuvę verslininkui Josephui Pilosoffui.
Pilosoffas sudarė partnerystę su „Air France“ avialinijomis, turėjusiomis maršrutų visame pasaulyje. Tos sąjungos pagrindinė idėja buvo tokia: avialinijų darbuotojai tolimuose kraštuose ieškojo įvairiausių produktų, kuriuos atveždavo naujajam „Fauchon“ parduotuvės savininkui Pilosoffui.
Verslininko Pilosoffo ir įmonės „Air France“ pastangomis naujovių ištroškę „Fauchon“ gurmanai paragavo vyšnių iš Čilės, ananasų iš Kenijos, Braziliškų žaliųjų citrinų, baltųjų ikrų, lotosų šaknų ir pirmųjų avokadų. Metai bėgo, tačiau naujos „Fauchon“ idėjos neblėso. Publikai pateikta vaisių skonio arbatų, po metų – gėlių žiedlapių arbatų. Tai buvo skanu ir, svarbiausia, nauja. Obuolių arbata atvėrė vartus į Japonijos rinką. 1972 m. buvo įsteigta pirmoji firminė „Fauchon“ parduotuvė Tokijuje, o dabar Japonijoje yra apie 110 delikatesų parduotuvių „Fauchon“. Po Pilosoffo mirties 1981 m. verslą paveldėjo jo dukra ir anūkė. Kadangi prekių ženklas „Fauchon“ jau buvo užkovojęs savo vietą rinkoje bei gurmanų širdyse, naujosios savininkės turėjo tik išlaikyti jau pasiektą populiarumo lygį. Jos kūrė įdomias akcijas, rėmė ralį Paryžius–Dakaras, paįvairino įvaizdį, reklamą.
Šiandien „Fauchon“ neįprastais aukščiausios rūšies patiekalais aprūpina 450 parduotuvių 31 pasaulio šalyje. Pagrindinės vietos atitenka Prancūzijai, Japonijai, Korėjai ir Amerikai.
Praėję metai „Fauchon“ buvo jubiliejiniai – sukako 120 metų nuo pirmosios parduotuvės atidarymo. Kaip tada, taip ir dabar „Fauchon“ nenustoja mūsų stebinti geriausia, aukščiausios klasės produkcija.
Paragauti delikatesų, gaminamų rankomis, galima tik prabangiose „Fauchon“ parduotuvėlėse. Net ir dabar, kai mūsų rinka perpildyta įvairiausios produkcijos, „Fauchon“ tebėra legenda, teikianti ne tik maisto prekių, bet ir autentišką, nepakartojamą atmosferą, supažindinanti su aukštosiomis gastronomijos pasaulio tendencijomis.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą